Leer is emotie. En onze passie!

JPG 2022-07-27 Van Oosterum - klein formaat-2500
INHETKORT
picto-logo

>1250

Klanten

Actief op vele gebieden; meubel, lederwaren, orthopedie, fashion, zadelmakerij, orgelbouw.

picto-logo

95

jaren met passie!

Een gezond familie bedrijf, in handen van de 3de generatie, met een ambitieuze blik op de toekomst.

picto-logo

50

Looierijen

Bijna te veel om te tellen, de looierijen verdeeld over Europa waar wij het leer voor ons laten maken.

Kwaliteit en continuïteit zijn prioriteit.

"Leer is een natuurlijk en duurzaam product. Eigenschappen die je terug ziet komen in de manier waarop we zaken doen."

Al sinds de start in 1929 laten we ons leiden door duurzaamheid. Dat betreft de collectie, onze relatie met klanten, maar zeker ook het contact met de leveranciers. We willen de klanten niet alleen vandaag van het allerbeste leer voorzien, maar ook morgen en in de toekomst.

Van Oosterum Leder volgt daarom de trends en ontwikkelingen op het gebied van leer op de voet. Voor u is het belangrijk te kunnen vertrouwen op de kwaliteit van een product.  Van Oosterum Leder begrijpt dat. We zijn constant bezig met het verrijken en verfijnen van onze collectie, zodat u steeds de beschikking heeft over de beste leersoorten en eenvoudig kunt inspelen op ontwikkelingen uit de markt. 

 

piamonte-zwart-nappa-leer
Plantaardig gelooid tuigleer | Stroken

Het belang van kennis in een bedrijf

De meest waardevolle bezitting van een organisatie is de verzamelde kennis van haar mensen. Hoe speciaal het product of de service van een bedrijf ook is, wat jouw bedrijf uniek maakt, zijn de mensen die het realiseren. Wanneer de medewerkers hun kennis delen, plukt jouw organisatie de vruchten van ieders intelligentie. 

Je kunt denken aan verschillende soorten van kennis. Expliciete kennis is bijvoorbeeld het feitelijke materiaal zoals gegevens, handleidingen en memo's en deze kennis kan relatief eenvoudig worden overgedragen aan andere collega´s. Daar tegenover staat de stilzwijgende kennis, deze kennis is niet gemakkelijk over te dragen aan een andere persoon.  Je zult met elkaar moeten samenwerken om deze overdracht te realiseren. Zo zien wij dat ook voor wat betreft het laten maken van leer. Dat is niet iets waar je kunt vertellen hoe het gedaan moet worden. Dat breng je over in de samenwerking met de klant, gebruik makend van alle ervaring die je in de loop der jaren hebt opgedaan. Al onze kennis zetten we in voor jou als klant!

Van groothandel naar virtuele looierij?

Virtueel, dat klinkt zeer actueel in deze tijd.

Laten we het even toelichten. Wat wij daarmee bedoelen is dat we uiteraard een groothandel zijn, maar dat we ons kunnen gedragen als een looierij. We begrijpen heel goed dat er een behoefte kan bestaan om een direct contact te hebben met de looier. Daar spelen meerdere factoren een rol, een daarvan is zeker de gedachte dat er een kostenvoordeel te behalen is.

Nu, wij stellen onze opgebouwde kennis en ervaring ter beschikking om ervoor te zorgen dat de uitkomst van het inkoopproces een zeer goed alternatief is. We zijn als bedrijf weer verder geëvolueerd. Aan het begin van ieder looiings proces staat de selectie van de ruwe huiden. Een belangrijk onderdeel, want het vormt de basis voor de kwaliteit en eigenschappen van het leer wat er uiteindelijk van gemaakt. Anders gezegd, loopt het selectie proces niet naar behoren, dan krijg je automatisch te rekenen met verlies aan “opbrengst” van je gewenste leer.

Hoe zit dat precies in elkaar?

Wij controleren zelf de selectie van de huiden in wet blue. In dit stadium kun je nog veel kanten uit met het leder wat je ervan wilt maken. Over de jaren hebben we een netwerk opgebouwd van looierijen die wij kwalitatief hoog inschatten. Deze looiers geven we nu zelf de opdracht om de wet blue huiden te looien en te finishen naar de door de klant gewenste eigenschappen. Het hele proces wordt door ons begeleid en gecontroleerd. Als we er zelf niet bij kunnen zijn, dan hebben we onafhankelijke mensen van vertrouwen gevonden, waarvan we weten dat ze met deze opdrachten omgaan zoals wij dat zouden doen. Ze voelen zich verantwoordelijk. We zorgen ervoor dat er controle momenten zijn ingebouwd waarop de klant ons het “groene” licht geeft om door te gaan. Aan het einde van de rit, ligt er een prachtig leder, wat in nauwe samenwerking met de klant is ontwikkeld en gemaakt bij door ons uitgezochte looierijen.

Wij zijn dus geen echte looierij, maar in feite doen wij alles wat u van de samenwerking met een looierij mag verwachten. En zo maken we het hele traject transparant en gemakkelijk te volgen. Deze gestroomlijnde aanpak leidt tot economische voordelen, die uiteraard met de klant worden gedeeld.

Snelle, duidelijke en tijdige communicatie, een goede kwaliteit verbonden aan een juiste prijs, uitstekende service en beschikbaarheid , dit allemaal zijn elementen die voor de klant de doorslag kunnen geven. Probeer het uit!  

Meerinformatie